سه شنبه ۲۵ شهریور ۰۴

اتوماسيون بازاريابي چيست: تعريف ، مزايا و موارد استفاده

۹۵ بازديد

اتوماسيون بازاريابي چيست؟

اتوماسيون بازاريابي براي بهبود نسبت كلي موفقيت در مبارزات بازاريابي بسيار مهم است زيرا مديريت فعاليت هاي مربوط به بازاريابي را انجام مي دهد. نرم افزار اتوماسيون به بازاريابان كمك مي كند تا سفر مشتري را درك كنند ، كارهاي تكراري را به صورت خودكار انجام دهند ، منجر به توليد صلاحيت شوند ، منجر به پرورش شوند و در نهايت آنها را به فروش تبديل كنند. بازار نرم افزار اتوماسيون بازاريابي از 3.3 ميليارد دلار در سال 2019 به 6.4 ميليارد دلار در سال 2024 تا سال 2024 رشد خواهد يافت و علاوه بر اين: 75٪ صاحبان مشاغل گفته اند كه در حال حاضر از اتوماسيون بازاريابي براي اجراي فعاليت هاي بازاريابي خود استفاده مي كنند:pasted image 0 31

91٪ از كاربران تصور مي كنند كه اتوماسيون بازاريابي براي موفقيت در تبليغات عمومي بازاريابي در هر كانال ارتباطي "اهميت حياتي" دارد. اتوماسيون بازاريابي يكي از چهار روش محبوب براي ايجاد تجربه هاي شخصي مشتري است. اتوماسيون بازاريابي باعث افزايش 14.5 درصدي بهره وري در فروش مي شود - و شركت هايي كه از اتوماسيون استفاده مي كنند ، به طور متوسط ​​12.2 درصد از كل هزينه هاي بازاريابي را كاهش مي دهند. بياييد در مورد تعريف اتوماسيون بازاريابي بحث كنيم و مزاياي مختلف آن را درك كنيم.

اتوماسيون بازاريابي چيست؟

اتوماسيون بازاريابي به استفاده از نرم افزار براي خودكارسازي تلاشهاي بازاريابي شما در چندين كانال مانند وب سايت ، رسانه هاي اجتماعي ، ايميل و ساير موارد اشاره دارد. اين نرم افزار بطور خودكار وظايف تكراري را كنترل مي كند كه باعث افزايش بهره وري مي شود و احتمال بروز خطاهاي انساني را كاهش مي دهد:

pasted image 0 33

اتوماسيون بازاريابي يك فناوري عالي است كه به برنامه ريزي استراتژي شما ، ايجاد محتواي مختلف ، مشتريان بخش ، توليد سرب ، پرورش سرب و تبديل آنها به فروش كمك مي كند.

 

اتوماسيون بازاريابي چگونه كار مي كند؟

بياييد درك كنيم كه اتوماسيون بازاريابي با يك مثال چگونه كار مي كند. فرض كنيد 10 بازديد كننده در فروشگاه تجارت الكترونيكي شما فرود آمده و خود را ثبت كنند. نرم افزار اتوماسيون مجموعه اي از ايميل ها را تأييد مي كند تا شناسه ايميل مشتريان را تأييد و از آنها استقبال كنيد. از ميان اين ده مشتري پنج نفر بعد از يك يا دو روز دوباره به فروشگاه تجارت الكترونيكي مراجعه مي كنند و محصولات خود را به سبد خريد خود اضافه مي كنند. با اين حال ، دو تا از آنها بدون خريد هر چيزي را ترك مي كنند. نرم افزار اتوماسيون مراقب رفتار مشتريان بوده و مجموعه هاي متفاوتي از ايميل را براي مشتريان مختلف ارسال مي كند ، مانند:

ايميلي حاوي پيشنهادات ويژه به پنج مشتري ارسال مي شود كه هرگز پس از ثبت نام به سايت مراجعه نكرده اند. يك ايميل سبد خريد رها شده به دو مشتري ارسال مي شود كه بخشي از آن را پرداخت كرده اند. ايميل تأييد سفارش و رديابي محصول به سه مشتري كه محصولات را از سايت خريداري كرده اند ارسال مي شود. اينگونه است كه نرم افزار اتوماسيون بازاريابي كار مي كند. اين سرب را مشخص مي كند ، آن را تغذيه مي كند و بدون نياز به هرگونه مداخله دستي ، فروش را به طور كامل مي بندد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.