بازاريابي محتوا چيست؟
بازاريابي محتوا فرايند ايجاد محتواي ارزشمند و مرتبط براي جذب ، دستيابي و جذب مخاطبان شماست. خريداران و مشتريان امروز بيش از هر زمان ديگري با پيام هاي بازاريابي غرق شده اند - بيش از 2900 دلار در روز ، برآورد هاي فعلي. اين يك محيط كمبود توجه را ايجاد مي كند و بازاريابان را به چالش مي كشد كه وظيفه توليد محتواي جذاب را دارند كه در استاتيك گم نمي شوند.
يك استراتژي بازاريابي مناسب و خلاق ، تجارت شما را در موقعيت يك رهبر فكري قرار مي دهد و در هنگام اطلاع رساني و آموزش خريداران ، ترجيح برند را مي سازد. تهيه مطالب مفيد و سرگرم كننده مي تواند پيوند محكمي بين برند شما و مشتريان ايجاد كند كه با گذشت زمان به رشد و تقويت خود ادامه مي دهد.
به طور سنتي ، بازاريابان مجبور شده اند از طريق تبليغات در وب سايت ها ، غرفه ها در نمايشگاه ها يا ايميل هايي كه به ليست هاي شخص ثالث فرستاده مي شوند ، از رسانه هاي ديگر افراد "توجه كنند". به عنوان مثال ، وقتي يك مارك براي تبليغ Super Bowl ميليون ها دلار پول پرداخت مي كند ، توجهاتي را كه شبكه هاي تلويزيوني ايجاد كرده اند ، كرايه مي كنند.
از طرف ديگر بازاريابي محتوا به بازاريابان اين امكان را مي دهد كه با ايجاد مخاطبان خاص خود و ايجاد توجه خودشان ، به ناشران تبديل شوند. بازاريابان با ايجاد و توزيع محتوايي كه خريداران از آن سودمند مي دانند ، با برقراري رابطه اعتماد با مصرف كنندگان در هنگام حركت از طريق قيف فروش ، آگاهي و ترجيح برند خود را افزايش مي دهند.
علاوه بر اين ، بازاريابي محتوا نسبت به برخي ديگر استراتژي كم هزينه تري محسوب مي شود. اين مي تواند كمي كندتر شروع كند در حالي كه كتابخانه محتواي شما رشد مي كند و به مخاطبان بيشتري مي رسد.امروزه ، 41٪ از بازاريابان B2B بر محتويات مرتبط با سفر خريد مشتري تمركز مي كنند ، اما بسياري از مشاغل نتوانند محتواي شخصي سازي شده اي را كه به هر مرحله از چرخه خريد اختصاص داده شده است توليد كنند. پيام رساني شخصي فقط به معناي هدف قرار دادن با معيارهاي جمعيتي يا فيلمبرداري نيست ، بلكه به معناي توليد محتوا مناسب است كه براي هر مرحله از سفر خريدار مناسب است.
85 درصد از مصرف كنندگان به راه حلهايي اعتماد مي كنند كه زمان لازم را براي طي كردن آنها در مسيرهاي مختلف به سمت تصميم گيري مي گيرند و نه فقط تلاش براي انجام آن انتخاب براي آنها. اين نوع محتوا به مصرف كنندگان نشان مي دهد كه شما توانايي ارزيابي و تصميم گيري را براي خودشان مي دانيد و براي آنها ارزش قائل هستيد. "بازاريابان محتواي موفق همه مراحل سفر خريدار را آغاز كردند - از آغاز تا پايان. بيشتر مارك ها در قسمت قيف به شدت جدي وزن دارند. آنها فرصت هاي عظيمي را براي ديدار با مشتريان جديد در نقطه نياز از دست مي دهند.
مشكلات رايجي كه بازاريابي محتوا مي تواند حل كند بازاريابي محتوا يك رويكرد كاملاً منحصر به فرد براي تعامل با مشتريان بالقوه است كه برخي از بزرگترين نقاط درد امروز ، به ويژه در فضاي ديجيتال را دور مي زند. مشكل: من نياز به افزايش حجم جستجوي ارگانيك خود دارم. اگر نتوانند شما را پيدا كنند مخاطبان شما نمي توانند از شما خريد كنند ، و امروز تا 93٪ چرخه خريد از موتور جستجو شروع مي شود.
علاوه بر اين ، طبق Kuno Creative ، 51٪ از مصرف محتوا از جستجوي ارگانيك ناشي مي شود ، بنابراين بازاريابي محتوا راهي عالي براي ايجاد آگاهي ارگانيك است. هنگامي كه محتواي ارزشمند شما به شدت در موتورهاي جستجو قرار مي گيرد ، يا در شبكه هاي اجتماعي به طور گسترده اي به اشتراك گذاشته مي شود ، بدون هيچ هزينه اي آگاهي از برند را مي سازيد ، و از آنجا كه محتواي شما فقط در صورت مرتبط بودن به اشتراك گذاشته مي شود ، مخاطبان شما كمتر تمايل به تنظيم آن ندارند.
مشكل: من نياز به ايجاد اولويت تجاري دارم. مشاركت در بازاريابي محتوا با تبديل كردن شما به منبع اطلاعاتي و آموزشي قابل اعتماد ، از طريق رهبري فكر ايجاد مي كند. همچنين مي توانيد اولويت هايي را از طريق روابط ايجاد كنيد ، هر زمان كه محتواي شما سرگرم شود يا به خريداران شما كمك كند تقويت مي شود. مردم به احتمال زياد از شركتهايي كه با آنها رابطه دارند خريداري مي كنند.
مشكل: من يك برنامه بازاريابي محتوا دارم ، اما مشتريان من را به خود جذب نمي كند. بازاريابي محتوا بايد به مشتريان شما كمك كند ، نه به آنها بفروشيد. وقتي آزادانه به مخاطبان خود چيزي ارزشمند بدهيد كه آنها مايل به پرداخت آن باشند ، به شما اعتماد مي كنيد ، كه در نهايت ، قدرتمندترين ابزار فروش شما است.
مشكل: در حالي كه هزينه هاي خود را كم مي كنم بايد به مشتريان بيشتري دسترسي پيدا كنم. طبق تحقيقات Forrester ، امروزه مشتريان بي اعتماد و بازاريابي خشمگينانه را متوقف مي كنند و آنها را متوقف مي كنند. تعامل با بازاريابي محتوا بايد بخشي از گفتگوي طبيعي با مشتريان فعلي و بالقوه باشد ، به علايق و رفتارهاي آنها مرتبط باشد و با گذشت زمان داستاني مستمر بسازد. بازاريابي محتوا براي مدت زمان بسيار طولاني سود سهام را پرداخت مي كند و با ساخت كتابخانه محتواي خود ، اين اثر چند برابر مي شود.
مشكل: من مطمئن نيستم كه چگونه مي توانم بازده سرمايه گذاري (ROI) كمپين بازاريابي محتواي خود را نشان دهم. به طور كلي ، بازاريابي محتوا مي تواند به افزايش ترافيك وب ، پشتيباني از صلاحيت سرب (به ويژه هنگامي كه محتوا به صورت مرحله اي توليد مي شود) كمك كند ، و در نهايت ، منجر به تبديل به فروش شود.
مؤلفه هاي بازاريابي محتوا بازاريابي محتوا مي تواند اشكال مختلفي به خود بگيرد و براي انجام درست آن ، بايد تعيين كنيد كه چه نوع محتوا را خريداران بالقوه خود ترجيح مي دهند از آن استفاده كنند. پست هاي وبلاگ استراتژي بازاريابي محتواي خود را در برنامه يا استراتژي وبلاگ خود تقطير كنيد. وبلاگ شركت مي تواند و بايد مورد استفاده قرار گيرد تا به تبليغ متون ديگر بپردازد ، اين به شما كمك مي كند تا ارسال ها در يك برنامه ثابت حفظ شود.
اگر عضو تيم بازاريابي نداريد كه با بهينه سازي موتور جستجو (SEO) آشنا باشد ، اين منطقه جايي است كه ممكن است بخواهيد با يك حرفه اي مشورت كنيد. كتابهاي الكترونيكي محتواي كتاب بايد به نوعي از ساختار روايت پيروي كند و از طراحي بصري خوب و خوبي بهره ببرد. هدف كتاب الكترونيكي آموزش است ، اما مهم است كه زبان را با صداي نام تجاري خود سازگار نگه داريد.
فيلم ترفند استفاده موثر از فيلم به عنوان بخشي از يك استراتژي محتوا ، نگه داشتن آن تا حد امكان بي موقع است تا مجبور نشويد به طور مداوم وقت و هزينه خود را صرف ايجاد بيشتر كنيد. همچنين مي توانيد از محتواي ويديويي با كيفيت بالا براي نشان دادن نام تجاري خود در مخاطبان بزرگ و فعال YouTube استفاده كنيد. اينفوگرافيك تا حد امكان از متن كمتري استفاده كنيد و اجازه دهيد تصاوير داستان را بيان كنند. اگر يك هنرمند گرافيك قاتل در خانه نداريد ، يك مترجم آزاد با استعداد پيدا كنيد كه مي تواند چيزي زيبا و آموزنده جلوه دهد.
ورق هاي تقلب. حداكثر دو يا سه صفحه كوتاه هستند. اين بدان معناست كه فضاي زيادي براي تصاوير بزرگ وجود نخواهد داشت ، بنابراين مي خواهيد از قالب بندي متن استفاده كنيد تا اسكن سريع يك خواننده براي آنها آسان شود. براي يادگيري عميق تر به منابع ديگر پيوند يا اشاره كنيد. كتاب هاي كاري و قالب ها. اين منابع روشهاي خوبي براي نگه داشتن نام تجاري شما در مقابل خريداران و در عين حال اطلاع رساني است. آنها بايد براي چاپ طراحي شده و تا حد ممكن تعامل و عملي ساخته شوند. مقالات و گزارش هاي سفيد. اين مطالب به دليل كتاب الكترونيكي شبيه به كتاب الكترونيكي هستند ، اما مقالات و گزارش هاي سفيد معمولاً از نظر گرافيكي كمتر طراحي شده و از زباني استفاده مي كنند كه كمي حرفه اي تر است.
آنها همچنين مي توانند فرصت هايي را براي همكاري با سازمانهاي ديگر ايجاد كنند. عرشه هاي كشويي دكمه هاي اسلايد يك قالب عالي براي تجزيه ايده هاي پيچيده در مراحل ساده يا قطعات كوچك نيش خورده است.
اسلايدها را ساده نگه داريد: در كل از متن حداقل با يك فونت و گرافيك بزرگ استفاده كنيد. مطالعات موردي مطالعات موردي را با اعداد واقعي و داستانهاي كامل بسازيد. اين كمك مي كند تا محتوا بر ارزش و نتايج متمركز شود ، نه بر روي مارك. نسخه ي نمايشي در اينجاست كه يك ارزيابي رايگان ، ارزيابي يا كارآزمايي به خوبي انجام مي شود تا گفتگو را شروع كند و به طور كامل به علاقه مندان خود منجر شود. اگر محصولي مبتني بر تجارت الكترونيكي داريد ، مي توانيد در زمان انجام معامله از كد تخفيف استفاده كنيد تا در هنگام خريد اقدام به ايجاد فوريت كنيد. ك
انال هاي توزيع. متعلق به شما: به اشتراك گذاشتن محتواي خود در كانال هاي رسانه هاي اجتماعي خود مارك - مانند Facebook ، Twitter ، LinkedIn يا Pinterest a فرصتي سريع ، قابل تنظيم و رايگان براي ارتباط با مخاطبان هدف شما است.
ارگانيك: با استفاده از بهترين شيوه هاي SEO در محتواي شما ، به ايجاد يك ظاهر خوب با Google كمك مي كنيد و وب سايت خود را در ليست رتبه بندي ها بالا مي بريد. قدرت يك استراتژي بازاريابي مناسب براي ارائه اطلاعات و پاسخ هايي است كه مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند ، بنابراين مطمئن شويد كه آنها مي توانند آن را پيدا كنند. پرداخت شده: بيشتر شبكه هاي اجتماعي اجازه مي دهند نوعي از تبليغات پولي مانند محتواي حمايت مالي ، پرداخت به ازاي هر كليك (PPC) ، بازاريابي موتورهاي جستجو (SEM) ، نمايش و بازخواني استفاده كنيد. مطابقت با مشخصات جمعيتي شبكه با مشخصات برند شما به شما كمك مي كند تعيين كنيد كه در كجا سرمايه گذاري كنيد. درآمد: اين با ارزش ترين ، اما سخت ترين ايجاد است. كسب درآمد از رسانه هاي اجتماعي هنگامي اتفاق مي افتد كه مخاطب شما تصميم بگيرد محتواي شما را با شبكه آنها به اشتراك بگذارد.